שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #26

דגם קונספט ל-XV, דור חדש לניסאן טיטאן ומה עושים נהגי ראלי כשאינם מתחרים בדקאר

סובארו הציגה בתערוכת הרכב בטוקיו דגם קונספט של ה-XV שקיבל את התוספת ''ספורט'' לשמו. מלבד הצבע הצהוב הבוהק, עם נגיעות תואמות בשחור, הספורט קיבל גם רביעיית צמיגים בחתך נמוך וסכמת צבעים הפוכה בתא הנוסעים: הכל בשחור, עם נגיעות צהובות. מבחינה מכנית, אין בשורות גדולות: אותו מנוע בוקסר בנפח 2.0 המפתח 150 כ''ס, אותה מערכת הנעה, כשרק מערכת המתלים מקבלת כיול המתאים לנהיגה ספורטיבית יותר. אבל תודו ששילוב הצבעים מהמם... בארה''ב, אגב, 1,000 יחידות של ה-XV הרגיל ממודל 2015 יימכרו כ''מהדורה מיוחדת'', צבועות באותו צהוב חלמוני (למבחן דרכים ל-XV עם מנוע 2.0 ליטר שערך בזמנו דני דיאמנט).

מלחמת הענקים

ניסאן חשפה השבוע תמונות מתהליך בנייתו של הדור הבא של הטיטאן, הטנדר הגדול מתוצרתה המשווק רק בארה''ב. באופן מסורתי, הטנדרים הענקיים מהווים נתח נכבד ביותר מסך כל כלי הרכב שרוכשים האמריקאים בכל שנה, כשאת טבלת המכירות מובילים מזה שנים טנדרי ה-F של פורד. גם טויוטה מנסה להתחרות בסיגמנט הזה, עם הטונדרה, אבל הנייטיב'ס מעדיפים לקנות תוצרת אמריקאית...

הטיטאן ייחשף השבוע בתערוכת הרכב בדטרויט, לצד הפורד F-150 החדש שנבנה ברובו מאלומיניום, כדי לחסוך במשקל. תוצג גם גרסת רפטור של הטנדר הפופולארי, שמתבססת על אותה שלדה קלה. בפורד תלו תקוות גדולות בדגם החדש, שהוא הקטן ביותר בסדרת ה-F, אך ייתכן שחלקן לא יתממשו. בארה''ב, בניגוד אלינו, הירידה העולמית במחירי הנפט ''חתכה'' את מחירי הדלק, והאמריקאים חזרו לקנות את הטנדרים הכבדים יותר והבזבזניים יותר – אבל הרבה יותר כיפיים... (על הרפטור מהדור היוצא).

ג'ינייל דה-וילייה מחלטר

הנהג הדרום-אפריקאי נאבק בימים אלה על המקום הראשון בראלי דקאר מול נאסר אל-עטייה, המוביל בדרוג הכללי, כשההפרש ביניהם עומד על שמונה דקות בסך הכל לאחר היום השביעי. אבל מה עושה דה-וילייה בימים שאינו מתחרה בדרום אמריקה? אז כמובן שהוא מתחרה בראלים אחרים, ויש עבודה רבה על ''שפצור'' טנדר הטויוטה שלו, אבל מדי פעם הוא גם ''מחלטר'', כמו להשתתף במבחן צמיגים שעשה מגזין הרכב הדרום-אפריקאי Drive Out .

במשך כמה ימים בדקו שם 15 סוגים שונים של צמיגי שטח בתנאי דרך שונים, בחול ובסלעים, כולל גם יכולת גרירה ובלימה. הצמיגים הורכבו על טנדר טויוטה סטנדרטי בו נהג דה-ויליה, והוא בוודאי לא ריחם עליהם... הצמיג המנצח, אגב, היה ה-General Grabber AT.

תגובות

0 תגובות