שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ ברזולוציה נמוכה

בחברה בודקים היתכנות של דגם קטן שימוצב מתחת לרנגייד, ויתבסס על מכלולים של הפיאט פנדה קרוס

ההצלחה של הצ'ירוקי החדש ושל הרנגייד שבא אחריו, הביאה את קברניטי ג'יפ למחשבה שאולי יש סיכוי להצלחה דומה גם לקרוס-אובר עוד יותר קטן... בחברה בודקים את ההיתכנות של דגם כזה, שימוצב מתחת לרנגייד, ויתבסס על מכלולים של הפיאט פנדה קרוס.

תחילת הייצור של הצ'ירוקי והרנגייד, המבוססים על שלדות של מכוניות נוסעים מתוצרת פיאט,  לוו בחששות שהקהל שרגיל לתדמית הקשוחה של ג'יפ יראה בהם כלים רכרוכיים מדי. אבל גם אם זה המצב, הקונים מצביעים בארנק ונתוני המכירות של החברה נמצאים בנסיקה.

מייק מנלי, מנכ''ל ג'יפ, אמר בראיון בתערוכת הרכב בדטרויט שהתקיימה בשבוע שעבר, כי יש התלבטות לגבי רכב שיהיה קטן מדי, בניגוד לטעם האמריקאי המקובל. אגב, בעקבות צניחת מחירי הדלק, בארה''ב יש מגמה חזקה של חזרה לקניית כלים גדולים וזללניים.

מכשול נוסף אותו ציין מנלי, קשור לרווחיות. ככל שהרכב קטן יותר, קשה יותר ל''עשות עליו קופה'', במיוחד אם הוא ייבנה באירופה. ההחלטה בעניין אמורה ליפול בקרוב, ואם יינתן אור ירוק היצע הדגמים של החברה יכסה כמעט את כל קשת הקרוס-אוברים / SUV-ים.  

בתחום אחד מכורי הג'יפ יכולים להישאר רגועים. באותו ראיון אמר מנלי כי העיצוב החיצוני של הרנגלר יישמר, גם אם הדגם החדש שלו יהיה שונה מהותית מבחינה מכנית. ''העיצוב של הרנגלר הוא אייקוני, ואין לנו כל כוונה לשנות זאת''. 

תגובות

0 תגובות