שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הקשוחים חוזרים? מתחרה לרנגלר

השמועות על רכב שטח קשוח חדש מבית ג'נרל מוטורס מקבלות תנופה. האם נראה בקרוב מתחרה לרנגלר?

לפני חודשים מספר דיווחנו כאן כי בקונצרן ג'נרל מוטורס שוקלים לייצר רכב שטח קשוח, שיתחרה ישירות מול הרנגלר של חברת ג'יפ. השבוע הגיע חיזוק לשמועות האלה, עם כתבה שפורסמה ב''וול סטריט ג'ורנל'', לפיה דילרים של ג'נרל מוטורס קיבלו הנחיה ל''משש את הדופק'' אצל לקוחות פוטנציאליים, כדי להעריך את הביקוש העתידי לדגם כזה, שאם יגיע לייצור ישאב השראה מדגמי ההאמר שייצורם הופסק.

מנהלי ג'נרל מוטורס מביטים בנתוני המכירה של הרנגלר, שצמחו בשנה האחרונה ב-13 אחוז, ורוצים כנראה לגזור נתח מהפלח הזה לעצמם. ירידת מחירי הדלק בחודשים האחרונים גרמה לגידול מחודש במכירות של רכבי השטח גדולים, ובסיגמנט שלו הרנגלר מככב עכשיו לבד, לאחר שגם הייצור של הטויוטהFJ קרוזר הופסק מתחילת שנה זו.

ככל הנראה, הדגם החדש ישויך לחטיבת GMC בלבד, שעקרונית היא חטיבת הטנדרים ורכבי המשא של ג'נרל מוטורס. אבל לכל דגם שמיוצר תחת השם הזה, היה עד עכשיו גם דגם מקביל של שברולט, שהיא חטיבה נוספת בקונצרן. שברולט, או ''שבי'' כפי שהאמריקאים נוהגים לכנות אותו, הוא מותג אהוב ומושרש בארה''ב. מעבר למיתוג שונה עלול להיות מעט בעייתי, אבל אולי יש כאן כוונה ללכת בדרכיה של קרייזלר-דודג', שמיתגה לפני שנים מספר את חטיבת הטנדרים/משא שלה כ''ראם''.

בכל מקרה, בעולם בו רכבי השטח ה''קשוחים'' הולכים ונעלמים או שהופכים לדגמי עולם שלישי בלבד, מתחרה חדש לרנגלר יכול להפיח רוח חיים חדשה בסיגמנט הזה. מי יודע, אולי אפילו יוחלט על המשך הייצור של הדיפנדר...

תגובות

0 תגובות