שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ מתקדמת עם התוכניות לייצור הגרנד וואגוניר

על פי מנכ''ל החברה, ה-SUV הגדול עם שבעה מקומות ישיבה יגיע לשווקים בסוף 2018

תערוכת הרכב בג'נבה שימשה במה לחברת ג'יפ לכמה דגמי קונספט נחמדים, דוגמת הרנגייד הכל-מתכתי עם הנגרר התואם (ראו תמונה, אבל אל תפתחו תקוות: אין כוונה לייצר זאת בייצור סדרתי). אולם הדברים המשמעותיים יותר עבורה היו כמה הצהרות של מנכ''ל החברה, מייק מנלי. הראשונה שבהן, היתה קביעת תאריך יעד לשיווקו של הגרנד וואגוניר, SUV גדול עם שבעה מקומות ישיבה, שיהיה ספינת הדגל של ג'יפ.

ההחלטה לקדם את ייצור הדגם הזה, ששמועות אודותיו מסתובבות כבר זמן רב, נובעת מנתון מעניין: יותר ויותר לקוחות קונים את הדגמים המאובזרים ביותר של  הגרנד צ'ירוקי, ברמת מחיר של כ-45 אלף דולר (תרגיעו, זה המחיר בארה''ב כמובן...), ויש מוכנות מצידם לקנות דגמים יקרים עוד יותר. כרגע הדגם היחיד של גיפ שתג המחיר שלו נוגע ב-60 אלף דולר (שם, שם...), הוא הגרנד צ'ירוקי SRT. הגרנד וואגוניר יציג רף מחירים גבוה, שיתאים ללקוחות האלה.

מנלי לא סיפק פרטים על הצד המכני של הדגם החדש, אבל ככל הנראה הוא יחלוק מכללים עם המזראטי לבנט (Levante), שאמור להגיע לשווקים עוד השנה. במקרה כזה, ג'יפ תוכל להשתמש בחלק מהיצע המנועים של מזראטי, כולל מנוע ה-V-6 דיזל בנפח 3.0 ליטר שכבר מוצע בגרנד צ'ירוקי ומנוע V-8 בנזין בנפח 3.8 ליטר. הצהרה נוספת התייחסה למחליף של הקומפאס/פטריוט, שעל פי מנלי יגיח כבר בשנה הבאה בהשקה כלל-עולמית, בגרסאות עם הנעה בשני גלגלים או בכל הארבעה. מעבר לכך, סירב מנלי לספק פרטים נוספים על הדגם הזה.           

תגובות

0 תגובות