שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #29

קרוס-אובר חדש לסוזוקי, מנוע חדש ללנד קרוזר ועיבוד ממוחשב ל-SUV של סקודה

לפני כחודשיים הציגה סוזוקי בתערוכת הרכב בג'נבה דגם קונספט של קרוס-אובר קטן שקיבל את השם iM-4. על פי דיווחים שמגיעים מיפן, התגובות הטובות בתערוכה הביאו לאישור הכנסת הדגם לתהליכי ייצור והוא אמור להגיע לשווקים בעוד כשנתיים. מדובר בכלי קטן, עם אורך כולל של פחות מארבע מטר, אבל עם בסיס גלגלים ארוך יחסית, מה שיקטין את סרחי העודף מלפנים ומאחור ויתן זוויות גישה ונטישה טובות. היצע המנועים יכלול מנועי טורבו-בנזין קטנים, בנפחים של 1.0 ו-1.2 ליטר, כשהדגם הבסיסי יצויד בהנעה קדמית בלבד, הינע בכל הגלגלים יהיה אופציה.

מנוע חדש לטויוטה לנד קרוזר

ההיילקס החדש של טויוטה שאמור להגיע לשווקים בשנה הבאה יצויד בין השאר במנוע טורבו-דיזל חדש, בנפח 2.8 ליטר, שיספק 175 כ''ס. אותו מנוע ימצא דרכו גם אל הלנד קרוזר, שהמנוע הנוכחי שלו בנפח 3.0 ליטר נמצא בייצור כבר קרוב ל-10 שנים. במעבר מהטנדר ל-SUV המנוע החדש יקבל בוודאי תוספת של כמה סוסים ואליו תשודך תיבה אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים. החבילה הזו אמורה לשפר את היכולות של הלנד קרוזר, ולהקטין את צריכת הדלק וזיהום האוויר.

האם כך יראה הקרוס-אובר החדש של סקודה?

דיווחנו לכם כבר שבסקודה עובדים על דגם חדש של קרוס-אובר גדול, שיוצע גם עם שבעה מקומות ישיבה, והשבוע נתקלנו בעיבוד ממחושב של צלם המסתתר מאחרי הכינוי X-Tomi, המציג את גרסתו הדמיונית של הדגם הזה. לטעמנו, זה נראה טוב יותר מהדגם הניסיוני שנתפס במצלמות הריגול לפני כחודשיים.

תגובות

0 תגובות