שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #32

קרוס-אובר חדש לטויוטה, הדור הבא של הדיפנדר ייבנה ככל הנראה בסלובקיה והצצה על הטויוטה FJ הטוב ביותר שנבנה אי פעם

בתחילת השנה הבאה, ככל הנראה בתערוכת הרכב בג'נבה שתיערך במרץ 2016, תציג טויוטה קרוס-אובר קומפקטי חדש, בסדר גודל של הניסאן קשקאי. הדגם החדש ישאב השראה מדגם קונספט שהוצג לפני שנה בתערוכת הרכב בפאריז. הדגם הזה, שקיבל את השם C-HR, עוצב על פי דרישתו של מנכ''ל החברה, אקיו טויודה, ''ברוח הרפתקנית יותר מהמקובל בטויוטה''.

למרות שהמידות החיצוניות של הקרוס-אובר החדש יהיו קטנות משל הקשקאי, המרווח הפנימי שלו יהיה גדול יותר. הקרוס-אובר ייבנה על הפלטפורמה החדשה של טויוטה, שמאפשרת גמישות תכנונית ובנייה של סוגי רכב שונים על אותו בסיס, דוגמת פלטפורמת ה- MQB של פולקסוואגן.

הדיפנדר הבא ידבר סלובקית?

למפעלים הקיימים של לנד רובר-יגואר בבריטניה, הודו, סין ועוד אחד בברזיל שנמצא בימים אלה בבנייה, יצטרף בעתיד הלא רחוק מפעל נוסף, הפעם בסלובקיה. המיקום נבחר, על פי הודעת החברה, משום ''קרבתו לספקי חלקים ובשל התשתית הלוגיסטית הטובה של המדינה''. סלובקיה הועדפה על פנאי אתרים אחרים שנבנחנו, במקסיקו ובארה''ב. ולמה זה בעצם מעניין אותנו? על פי דיווחים, מכאן יצא ככל הנראה הדור הבא של הדיפנדר ואם נשפוט על פי ההצהרה מתי המפעל יתחיל לייצר, זה יקרה ב-2018.

איקון של רכב

הצגנו כאן כבר פעם או פעמיים על כלי הרכב שנבנים בסדנת ICON בארה''ב, הומאז' לרכבים של פעם שנשתלים בהם מכלולים סופר-מודרניים. הרעיון הוא לקחת רכב ישן, להפשיט אותו לגורמים ואז להתחיל לבנות אותו מחדש. התוצאות מהממות, במחירים מהממים לא פחות, הנעים באזור ה-150 אלף דולר וצפונה.

כתב של מגזין הרכב האינטרנטי Tuned לקח אחד מכלי הרכב של ICON לסיבוב וחזר מוקסם. מדובר ברכב של בסיס ה-FJ המיתולוגי של טויוטה, בווריאציה מודרנית משופרת. בווידיאו המצורף תוכלו לראות ושלמוע את ההתרשמות שלו, כמו גם את ה''אני מאמין'' של ג'ונתן וורד, הבעלים של ICON.

תגובות

0 תגובות