שטח 4X4 > כתבות > חדשות

תמונות ראשונות של הדיסקברי 5

חובב מכוניות חד-עין קלט את הדור הבא של הדיסקברי בנסיעת מבחן, לבוש עדיין בחליפת הסוואה

בתערוכת הרכב של ניו יורק בשנה שעברה הציגה חברת לנד רובר דגם קונספט שנקרא Vision, עם שלל מערכות מתקדמות, שהזכורה מכולן היא תצוגת החלון שכביכול הופכת את מכסה המנוע לשקוף ובכך חושפת בפני הנהג את פני השטח שלפניו. אבל מעבר לאקזוטיקה, הדגם הזה הציג גם את החזון של החברה לגבי המחליף של הדיסקברי הוותיק מסדרת 3/4, שנמצא איתנו כבר למעלה מעשור.

ואכן, תמונות שלכד השבוע במצלמתו חובב רכב חד-עין של הדיסקברי 5  בעת נסיעת מבחן כשהוא צבוע בצבעי הסוואה, מרמזות על כך שהוא נשען בכבדות על דגם הקונספט. לראשונה בהיסטוריה של הדיסקברי זנחה לנד רובר את שלדת הסולם המסורתית לטובת מרכב אחוד, מה ישפר ללא ספק את נוחות הנסיעה בכביש. לטענת החברה, השינוי לא יפגע ביכולות השטח של הרכב, שימשיכו להיות גבוהות תוך רתימה של כל גמד אלקטרוני אפשרי לטובת העבירות.

היצע המנועים העיקרי יהיה בתצורת V-6, גם בבנזין וגם בדיזל, כשמנועי V-8  יהיו רק אופציה בדגמי הקצה העליון. לא נופתע אם יוצעו גם מנועים עם ארבע בוכנות בלבד, גבוהי הספק וחסכוניים בדלק. ויש דיבורים על ורסיה היברידית, לטובת הקהילה הירוקה...

השימוש בשלדה האחודה שכולה אלומיניום תביא להפחתה גדולה במשקל של הדגם החדש, כפי שקרה בריינג' רובר, שאיבד 420 ק''ג בעקבות שינוי דומה שעבר. הדיסקברי הנוכחי שוקל למעלה מ-2.5 טון, והפחתת המשקל תקטין במשהו את נטיית ההגה לכיוון תחנות הדלק...

תא הנוסעים יהיה מפנק לא פחות מזה של הדגם היוצא, עם מקום מרווח לשבעה נוסעים שייהנו ממערכות אינפוטיינמנט מתקדמות. צפויות גם מערכות בטיחות רבות, הן פסיביות והן אקטיביות. וכן, גם תצוגת החלון ככל הנראה תהיה שם... הדיסקברי 5 יוצג רישמית באחת מתערוכות הרכב הגדולות בשנה הבאה והשיווק יחל לקראת סוף השנה או בתחילת 2017.             

תגובות

0 תגובות