שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #39

מחליף הקומפאס של ג'יפ יגיח בעוד כחצי שנה, הדור הבא של הפורשה קאיין יוצג בעוד כשנה וניסאן מתכוונת לחשמל את רכבי הפנאי שלה

לאחר עיכובים ודחיות רבות, ב-30 בינואר 2017 אמור להתגלגל מפס הייצור של חטיבת ג'יפ מחליפם של הקומפאס והפטריוט, דגמי הפנאי הרכים שהגיעו לסוף דרכם. המחליף ישתבץ בהיצע של ג'יפ, מבחינת גודל ומחיר, מתחת לצ'ירוקי ומעל לרנגייד. בדומה להם גם הדגם החדש, שטרם קיבל שם, יוצע בגרסת בסיס עם הנעה קדמית בלבד, ובדגמים הבכירים יותר תוצע אופציה להנעה בכל הגלגלים. עבור עכברי השטח, תהיה גם גרסת טריילהוק, עם יכולת עבירות משופרת.

ייצור הדגם החדש יניע שרשרת של ''כסאות מוסיקליים'' בין מפעלי ההרכבה של ג'יפ: מחליף הקומפאס יורכב במקסיקו ובברזיל, והמפעל בו הוא נבנה עד כה, במדינת אילינוי, יוסב לייצור הצ'ירוקי. ורגע, זה עוד לא הסוף: במפעל שיתפנה מייצור הצ'ירוקי, במדינת אוהיו, יתחילו לייצר בהמשך את הדור הבא של הרנגלר, שצפוי להגיע לקראת 2018 יחד עם גרסת הטנדר שמצפים לה כבר זמן רב.

דור חדש לפורשה קאיין

חמש שנים בלבד חלפו מאז שפורשה הציגה את הדור השני של הקאיין, וכבר ממהרים שם לסיים את ההרצות של הדור השלישי, לקראת תחילת השיווק שלו בעוד כשנה. הדגם החדש ייבנה על הפלטפורמה של האאודי Q7, שנעשה בה שימוש רב באלומיניום, בקרבון פיבר ובפלדה מחוזקת, מה שיאפשר הודה של כ-200 ק''ג במשקל הרכב יחסית לדגם הנוכחי (למבחן דרכים לקאיין דור שני). בסרטון ריגול נראה הדגם החדש בנסיעות מבחן בהרי האלפים, בחלקן נבדק כושר הגרירה שלו בכבישים ההרריים.

הקאיין החדש יוצע עם מבחר של מנועים חדשים, שיכללו V-6 טורבו בנפח 2.9 ליטר, V-8 בנפחים של 3.6 ו-4.0 ליטר והשוק האירופאי יקבל כמובן גם גרסאות דיזל. בהמשך, יהיה גם דגם היבירדי, שישלב מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר עם מנוע חשמלי.

ניסאן נוסעת על חשמל

הדורות הבאים של רכבי הפנאי של החברה יתוכננו בצורה שתאפשר להציע אותם גם כדגמים כל-חשמליים – כך הצהיר ראש החטיבה לכלי רכב ''נקיים'' בניסאן בראיון למגזין הרכב Autocar – והוסיף כי זה אמור לקרות בעתיד הלא רחוק. הוא ככל הנראה לא התכוון לדור הבא של הג'וק שצפוי להגיע בשנה הבאה, שיצויד במנועי בנזין ודיזל ויוצע גם בגרסה היברידית, אבל ייתכן שנראה גרסה כל-חשמלית בדור הבא של הקשקאי ושל ה-X-trail, בתחילת העשור הבא.

תגובות

0 תגובות