שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הבשורה האחרונה מלנד רובר - הנהג מיותר

רכב אוטונומי שמפתחת החברה יידע להתנהל עצמאית גם בשטח ולהתגבר בעצמו על כל מכשול

עד לסוף העשור, מתכוונים בחברת לנד רובר לייצר צי של יותר מ-100 כלי ררכב עם מערכת לנהיגה אוטונומית, שישמשו לצרכי מחקר של הטכנולוגיות הקשורות במערכות כאלו. בתצוגה מקדימה, שנערכה בתערוכת הטכנולוגיה השנתית בוויטלי, אנגליה, הדגימה החברה חלק מהמערכות שיאפשרו לכלי הרכב שלה להתנהל  באופן עצמאי, הן על הכביש והן בשטח.

לנד רובר כבר הציגה בעבר כמה מערכות מתקדמות, שיוטמעו בתוך כלי הרכב האוטונומיים. בלב המערכות האלה נמצאות מצלמות, שמעבירות אינפורמציה על כל המתרחש סביב הרכב, ב-360 מעלות. המידע מעובד לשלל היבטים בטיחותיים, כמו התראה על שמירת מרחק, סטייה מנתיב, אזהרה מפני מכשולים ועוד.

מעבר להיבט הבטיחותי, המערכות הללו בתוספות אמצעים נוספים כמו מכ''ם, חיישנים אולטרא-סוניים ולייזר, ישמשו גם לטובת הביצועים בשטח. החיישנים יזהו מראש את תנאי השטח, וכך יוכל הרכב להתאים עצמו למה שצפוי: לשנות את כיוונון ה- Terrain Response, להגביה את המרכב, להקשיח את המתלים –  ובכך לייעל את ביצועי השטח של כלי הרכב ללא אובדן מומנטום או שליטה.

בנוסף, המערכות יודעות לתקשר עם כלי רכב אחרים, כך שאם נוסעים בשיירה כמה כלי רכב המצוידים כולם במערכת הזאת, הרכב המוביל משדר לאלה שאחריו מידע על מה שצפוי בהמשך הדרך, כמו שינויים בפני השטח, גובה המתלים, החלקות גלגל ואובדן אחיזה, וכלי הרכב האחרים יכולים להכין את עצמם עם ההגדרות האידיאליות להתמודדות עם הדרך שלפניהם.

פיצ'ר נוסף שאינו קשור דווקא עם רכבי שטח אבל יש לו חשיבות גדולה בכבישים עמוסים, היא מערכת המאפשרת לרכבי חירום מחוברים, כמו אמבולנסים, להתריע בפני כלי רכב הנמצאים לפניהם על התקרבותם, וכך נותנים לנהגים מספיק זמן כדי לעצור בצד ולתת לרכב החירום לעבור. אפשרות נוספת של המערכת היא לשדר לכל כלי הרכב שבסביבה על האטה בתנועה או על עצירה מוחלטת שלה, כדי שנהגים לא יופתעו ויאטו או יעצרו בזמן.

טוני הארפר, מנהל אגף המחקר בחברת יגואר-לנד רובר, אמר: ''מחקר הרכב האוטונומי שלנו לא מתייחס רק לאפשרות שהרכב ינהג את עצמו בכביש או בשטח, אלא שיעשה זאת בצורה הבטוחה ביותר שתביא את הנהג והנוסעים בשלום ליעדם''.

עד לסוף שנה זו תעלה מכונית המחקר האוטונומית הראשונה של לנד רובר על הכבישים באזור סוליהול, ותחל בסדרת ניסויים לבדיקת ביצועי המערכות. צפי בסרטונים המצורפים, המדגימים את פעולת המערכות.

תגובות

0 תגובות