שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדבק לך אוטו

ולא, אנחנו לא מתכוונים למכוניות צעצוע לילדים, אלא ל-SUV שחלקי השלדה והמרכב שלו מודבקים זה לזה בשיטה שלקוחה מעולם התעופה

יצרניות הרכב השונות מחפשות ללא הרף אחר דרכים לשיפור צריכת הדלק של דגמיהן, כדי לעמוד בדרישות ההולכות ומחמירות של הממשל האמריקאי לצמצום פליטת הגזים המזהמים. אנחנו רואים יותר ויותר דגמים חשמליים והיברידיים, יותר ויותר מכוניות עם מנועים בנפחים קטנים אך רבי הספק בזכות שימוש במגדשים, יותר ויותר שימוש בתיבות הילוכים חסכוניות כמו גיר רציף או כפול מצמדים, יותר ויותר שימוש באלומיניום (גם בשלדות) ובחומרים מרוכבים כדי להשיג הפחתה במשקל. 

בסעיף האחרון, נראה שבדור השני של האקדיה מבית GMC הלכו כמה צעדים קדימה. מדובר ב-SUV בגודל בינוני שהוקטן במעט לעומת הדגם היוצא, שלא היינו מתעכבים עליו כלל, גם משום שאינו מיובא לארץ וגם משום שאין בו עניין רב לאנשי השטח, הוא יותר בגדר מוביל נוסעים מגודל. אבל יש בו בשורה טכנולוגית מעניינת שבוודאי נראה אותה ''זולגת'' גם אל יצרנים אחרים: שלדה הבנויה מחלקי פלדה מוקשחים, דקים וקלים, המחוברים זה לזה – בהדבקה!  זוהי טכנולוגיה שאומצה מעולם התעופה, ומחליפה את טכניקות החיבור הישנות כמו הלחמות, ברגים או מסמרות.  

במבחן התוצאה, האקדיה החדש – שהוצג בתערוכת הרכב של דטרויט בתחילת השנה ומגיע עתה לסוכנויות – קל יותר מקודמו ביותר מ-300 ק''ג. עם מנוע ארבע בוכנות בנפח 2.5 ליטר, צריכת הדלק הבינעירונית של הדגם הזה עומדת על 10 ק''מ/ליטר. מעניין אלו טכנולוגיות חדשות יומצאו או יאומצו כדי לעמוד ביעד שקבע הממשל לשנת 2025 – 20 ק''מ לליטר.      

תגובות

0 תגובות