שטח 4X4 > כתבות > חדשות

המיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש הושק בישראל

בדגם החדש יש אפשרות לטעינת המצברים ישירות מרשת החשמל הביתית

מתיחת הפנים המסיבית שעבר המיצובישי אאוטלנדר ה''רגיל'', מגיעה עכשיו גם לדגם ההיברידי: ה-PHEV החדש שהושק השבוע בארץ מציג את אותם השינויים העיצוביים שעברו על אחיו הלא-מחושמלים עם חזית אגרסיבית, פגושים חדשים מלפנים ומאחור ועיצוב מחודש לכל הפנסים (למבחן דרכים לאאוטלנדר ה''רגיל''). מהבחינה המכנית, נשארה בדיוק אותה מערכת הנעה כמו בדגם הקודם, עם שני מנועים חשמליים המספקים 82 כ''ס כל אחד ומנוע בנזין עם 121 כ''ס.

השינוי העיקרי, והחשוב – יכולת טעינה של המצברים ישירות מרשת החשמל הביתית באמצעות כבל טעינה אותו ייצרה מיצובישי עבור ישראל בתקן MODE 2, בהתבסס על התקינה הישראלית (תי 1109). בכך בוטל הצורך בעמדת הטענה ייעודית וכל מה שצריך זה שקע כוח תעשייתי ברשת הביתית. הכבל יסופק כסטנדרט והוא כולל יחידת פיקוד ובקרה שמווסתת את זרם הטעינה.

ל- PHEV שלושה מצבי נסיעה, בדיוק כמו בקודמו: מצב חשמלי בלבד, שבו הרכב נע באמצעות הסוללות עם טווח נסיעה מוצהר של 54 קמ במהירות של עד 120 קמש; מצב היברידי טורי, שבו הרכב נע באמצעות המנועים החשמליים ומנוע הבנזין משמש לטעינה בלבד; ומצב היברידי מקביל שבו מנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים ומנועי החשמל משמשים כעזר בלבד אם לצורך הנעה 4X4 או במקומות בהם נדרשת תוספת כוח (לכתבה על השקת הדגם היוצא).

פליטת ה-CO2 בנסיעה חשמלית בלבד עומדת על 0 ג'/קמ, בנסיעה משוקללת על 41 ג'/קמ ובטעינה מינימלית על 129 ג'/קמ על פי נתוני היצרן. צריכת הדלק כשהמצברים טעונים עומדת על 0 ליטר לקמ במצב חשמלי, הצריכה המשוקללת היא כ-58 קמ לליטר ובטעינה מינימלית עומדת על כ-18 קמ לליטר, על פי נתוני יצרן. כפי שקורה בכל כלי הרכב ההיברידיים, נסיעות ארוכות שבהן נדרש מנוע הבנזין להיכנס לפעולה ממושכת, מעלות את צריכת הדלק.

מערכות הבטיחות ברכב כוללות 7 כריות אוויר, ברמת גימור Supreme תקבלו מערכת מוביל-איי הכוללת התראה על סטייה מנתיב, מערכת לניטור מרחק מהרכב שמלפנים, זיהוי רכב דו-גלגלי, הגנה מפני פגיעה בהולכי רגל וזיהוי תמרורים. הדגם ברמת Luxury מצויד בנוסף במערכת המתריעה ובולמת באופן אוטונומי עד מהירות של 80 קמש (65 קמש במקרה של הולך רגל), בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית באורות גבוהים ומערכת מניעת האצה פתאומית לא רצויה.

המחיר – החל מ-194,900 ברמת גימור Supreme והחל מ-209,900 לרמת גימור Luxury. האחריות כוללת 8 שנים על הסוללה ו-5 שנים על כל המערכות החשמליות.

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

27 בפברואר 2019 ב 07:06

ה- PHEV החדש - 2019, מוצע במחיר של החל מ- 189,900 ₪ (הוזלה של 5,000 ₪ אל מול הדגם הקודם) כולל גימור מפואר, מערכות בטיחות מתקדמות, עושר טכנולוגי, עיצוב חדש, שיפורי NVH משמעותיים ו-7 צבעים לבחירה.
עיקרי השינויים:
מערכת הנעה חדשהPHEV .
אפשרות למצב נסיעה חשמלית EV MODE לטווח של עד 57 ק"מ בנהיגה עירונית לפי תקן WLTP .
קיצור זמן הטעינה בשעתיים וטעינה משופרת מרשת החשמל הביתית ללא צורך ברכישת עמדת טעינה.
מנוע בנזין 2.4 ליטר חדש עם הספק משולב של 224 כ"ס.
צריכת דלק משוקללת של 1 ליטר ל- 50 ק"מ לפי תקן WLTP .
הנעה כפולה 4X4 S-AWC.
3 רמות גימור: Supreme - Luxury - S-Edition
8 שנות אחריות על הסוללה ו-5 שנים על המערכת ההיברידית.

2

Ogash Ofer

27 בפברואר 2021 ב 09:18

האאוטלנדר PHEV זכהלהיות ה-SUV פלאג אין-היברידי הנמכר ביותר באירופה, עם 26,673 יחידות שנמכרו במהלך 2020 וקרוב ל-270 אלף מאז תחילת השיווק של הסדרה ב-2013 . האאוטלנדר PHEV הינו ספינת הדגל של מיצובישי ומובילנושאי הנעה חשמלית, פנאי-שטח, שליטה בטכנולוגיות AWC ויישום טכנולוגיות ידידותיות לסביבה.

בישראל מדורג האאוטלנדר PHEV בשנים האחרונות במקומות הראשונים בקטגוריה עם מקום ראשון בשנת 2019 ומסירה של 546 רכבים ועם מקום שני בדירוג בשנת 2020 עם כ- 509 מסירות.