שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טסלה X הוא רכב הפנאי הבטוח ביותר בעולם

כך עולה ממבחני ריסוק שנערכו על ידי הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) שהעניקה לרכב החשמלי 5 כוכבים בכל הפרמטרים

מאות דגמים של רכבי פנאי נבדקו עד היום במבחני ריסוק על ידי ה- NHTSA, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים, ולא מעט מהם קיבלו ציון כולל של חמישה כוכבים. אבל למרות הציון הכולל הגבוה, כל אחד מהדגמים שנבדקו קיבל רק ארבעה כוכבים באחד הפרמטרים, בדרך כלל במבחן ההתהפכות. לרכבי פנאי יש מרכז כובד גבוה יותר מאשר למכוניות נוסעים והם נוטים להתהפך יותר בקלות.

אבל לטסלה X  החשמלית יש מארז כבד של מצברי ליתיום היושבים עמוק בחלק התחתון של השלדה, ולכן מרכז הכובד נמוך בהרבה מאשר ברכב פנאי אופייני, מה שמקטין את הסיכוי להתהפך. מלבד הערכת הסיכון להתהפכות, ב-NHTSA בודקים עד כמה המכונית בטוחה בהתנגשות חזיתית, בהתנגשות צדית או בפגיעה חלקית מהצד – המדמה התנגשות בעמוד תאורה או עצם דומה. במבחנים נבדקת ההגנה על הנהג ועל הנוסעים, גם אלה שבמושב האחורי.

בעקבות תוצאות המבחנים, נמסר מטסלה כי לנוסעים בדגם ה-X יש סיכוי של 93% לצאת מתאונה ללא פגיעה חמורה, גם בתאונות קשות. על פי הנתונים שפרסמה החברה, זה הדגם השני ברמת הבטיחות מכל כלי הרכב שנבדקו עד היום על ידי ה-NHTSA, ומקדים אותו רק דגם אחר של טסלה – ה-S. אגב, אלו נתונים שלא מפורסמים על ידי ה- NHTSA לקהל הרחב, ייתכן שהם מועברים רק ליצרניות.

ה-X נמכר בארה''ב במחיר התחלתי של 82,500 דולר, אבל המחיר הממוצע מגיע ל-100,000 דולר, עם תוספות.

תגובות

0 תגובות