שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קרוס-אובר חדש יתווסף לליין של ב.מ.וו

זה יהיה הדגם הגדול ביותר בסדרה והוא יקבל את השם המובן מאליו – X7

אחרי שהשקיעה בשנים האחרונות את מרבית המאמצים בשוק הקרוס-אוברים הקטנים יחסית (כמו ה-X1, X2 ו-X4), הודיעה השבוע חברת ב.מ.וו באופן רישמי על תחילת עבודות התכנון והייצור של הדגם הגדול ביותר בליין רכבי הפנאי שלה – ה-X7. כמו בדגמים הקודמים, שהתבססו על פלטפורמות של רכבי הנוסעים של החברה, גם דגם זה יבנה על פלטפורמה קיימת, של סדרה 7.

בשלב כה מוקדם עוד לא פורסמו כל פרטים טכניים על הדגם החדש אך הדור הנוכחי של סדרה 7, החמישי במספר, הוא כבר מיושן במקצת (הוצג לראשונה ב-2008). סביר להניח שה-X7 כבר יתבסס על הדור החדש של הסדרה, שעדיין לא נקבע מועד ליציאתו לשוק. 

סדרה 7 היא סדרת הדגל של החברה, והיא מכוונת לפלח השוק העליון ביותר עם מגוון מנועים גדולים, כולל מנועי V-12. ב.מ.וו מובילה במשך שנים לא מעטות בראש טבלת המכירות של רכבי יוקרה, אך בשנים האחרונות שתי הדולקות אחריה, מרצדס ואאודי, מצמצמות את הפער. הדגם החדש, שעל פי ההיגיון יקבל גם גרסה ספורטיבית יותר שתקרא מן הסתם X8, אולי יעזור לחברים מבוואריה לשמור את המתחרות מאחור.   

כמו כל דגמי ה-X, גם הדגם החדש ייוצר במפעל ב.מ.וו בארה''ב, שכושר הייצור שלו יוגדל בהשקעה של  מיליארד דולר, מ-300 אלף כלי רכב בשנה ל-450 אלף. לאחר ההרחבה, זה יהיה המפעל הגדול ביותר של החברה בעולם.

דגם הקרוס-אובר האחרון של ב.מ.וו שיצא לשוק, ה-X4. שהוא המקבילה הספורטיבית של ה-X3, צפוי להגיע לארץ לקראת סוף קיץ זה.   

מבחן דרכים לב.מ.וו X3

מבחi דרכים לב.מ.וו X5 

מבחi דרכים לב.מ.וו X6

 

תגובות

0 תגובות