שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דגם 4X4 נוסף לפיאט פנדה

הדגם החדש, שייקרא פנדה קרוס, יהיה בעל יכולות השטח הטובות ביותר מבין דגמי הפנדה

חברת פיאט שחררה השבוע מקבץ תמונות גדול של הפנדה קרוס, לקראת הגעתה של התוספת החדשה למשפחת הפנדה לאולמות התצוגה באירופה, בעוד כחודשיים. הקרוס, המבוסס על דגם ה-4X4 הרגיל של הפנדה, יקבל חבילת שטח מתקדמת יחסית, שתהפוך אותו לבעלו יכולות השטח הטובות ביותר מבין דגמי הפנדה.

הדגם החדש יוצא נשכר מההשתלטות של פיאט על קונצרן קרייזלר, הכולל בתוכו את חטיבת ג'יפ. אפשר לראות זאת בחוגת הטריין קונטרול (Terrain Control) דוגמת זו הנמצאת בגרנד צ'ירוקי, הכוללת שלושה מצבים: אוטומטי, שטח ובקרת נסיעה במורד. בנוסף, מצויד הקרוס על פי הפרסומים בנעילות דיפרנציאל אלקטרוניות, אך לא ברור אם מדובר בנעילות אמיתיות או שהכוונה לבקרת משיכה מתקדמת.

הקרוס יקבל את אותו מבחר מנועים של הפנדה, קרי בנזין טווין-אייר בנפח 0.9 ליטר עם 89 כ''ס ודיזל מולטי-ג'ט עם 79 כ''ס. מנועים אלה, אגב, יהיו גם חלק מהיצע המנועים של הרנגייד החדש מבית ג'יפ. שני המנועים ישודכו לתיבה ידנית עם שש מהירויות עם הילוך ראשון קצרצר לטובת העבירות. צריכת הדלק אמורה להיות מצוינת – 4.9 ליטר ל-100 ק''מ בבנזין, 4.7 ליטר בדיזל.

מרווח הגחון, כ-16 ס''מ,  הוא לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה, ואפשר לראות בתמונות באיזו קלילות מניף הקרוס את גלגליו באוויר בכל מכשול קטן. אבל עם זוויות גישה ונטישה טובות יחסית, ובהנחה שמערכת ההנעה תעשה את העבודה, זה יהיה כלי קליל וחמוד לצאת איתו לשטח שאינו תובעני מדי. 

תגובות

0 תגובות